پوررهنما: بعد از 4 سال توانستم عنوان قهرمانی و فنی ترین بازیکن جهان را تکرار کنم/ انتقام فینال پارالمپیک را گرفتم

قهرمان پاراتکواندو جهان گفت: در هر رویدادی به دنبال کسب عنوان فنی‌ترین بازیکن بودم، خدا را شکر بعد از 4 سال توانستم این عنوان و طلای جهان را تکرار کنم.

مهدی پوررهنما پاراتکواندوکار وزن 70- کیلوگرم کشورمان توانست در نهمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان، پنجمین مدال طلای جهانی را به کلکسیون افتخارات خود اضافه کرده و بر سکوی قهرمانی جهان بایستد؛ وی که عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت توانست عنوان فنی‌ترین بازیکن این رقابت‌ها در گروه مردان را نیز به خود اختصاص دهد.

پوررهنما در گفت‌و‌گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو در خصوص سطح این دوره از مسابقات گفت: با تغییر اوزان، ترکیب کلاس‌های مختلف و تغییر راند مبارزات از سه راند دو دقیقه‌ای به یک راند پنج دقیقه‌ای سبک مبارزات متفاوت شده و سطح فنی بسیار بالا رفته است.

وی افزود: پاراتکواندوکارانی که در پارالمپیک توکیو موفق به کسب مدال شده بودند در مسابقات جهانی نتوانستند مدال طلا بگیرند که پویایی این رشته را ثابت می‌کند؛ در این رقابت‌ها شاهد حضور چهره‌های جدید و جوانی بودیم که نشان دهنده این است کشورها بر روی پاراتکواندو سرمایه گذاری کرده‌اند و در آینده شاهد جذابیت بیش از پیش این رشته خواهیم بود.

پوررهنما در ادامه گفت: بعد از باخت در فینال بازی‌های پارالمپیک دیگر انگیزه‌ای برای ادامه تکواندو نداشتم و در خودم نمی‌دیدم که در مسیر قهرمانی گام بردارم اما استاد خانلرخانی با من خیلی صحبت کردن و برای اردو دعوت شدم تا بار دیگر توانایی‌های خود را به نمایش بگذارم.

نایب قهرمان المپیک خاطرنشان کرد: بازی‌های پارالمپیک و رقابت‌های قهرمانی جهان فاصله بسیار کمی داشتند و با توجه به اینکه قبل از توکیو هر دو پای من آسیب داشت، درد وحشتناکی را در تمرینات تحمل می‌کردم و در ابتدای اردو امید چندانی برای قهرمان جهان شدن نداشتم اما همه تیم برای کسب مدال طلا به من کمک کردند؛ دغدغه تک تک بچه‌ها این شده بود که بتوانم نماینده مکزیک را شکست دهم و خدا را شکر توانستم انتقام فینال پارالمپیک را بگیرم.

پرافتخارترین پاراتکواندوکار کشورمان در ادامه گفت: من در فینال پارالمپیک از نظر استراتژی مبارزه، نتیجه را واگذار کردم اما در فینال قهرمانی جهان با استراتژی استاد پیام خانلرخانی رقابت را پیش بردم و بهترین نتیجه را گرفتم؛ دیروز بیشتر از قبل به این باور رسیدم که هیچ کسی نمی تواند جای این کادر فنی را برای من پر کند.

پوررهنما با اشاره به رقابت فینال جهانی گفت: واقعا مبارزه حساس و بسیار نزدیکی بود و در طول راند پنج دقیقه‌ای مبارزات، من تا پنج ثانیه مانده به پایان مبارزات با یک اختلاف جلو بودم که در این زمان توانستم دو امتیاز دیگر بگیرم و در نهایت با نتیجه سه بر صفر به برتری برسم.

قهرمان پاراتکواندو جهان در پایان گفت: در هر رویدادی به دنبال کسب عنوان فنی‌ترین بازیکن هستم، اولین بار سال 2017 و در مسابقات جهانی لندن این عنوان را کسب کردم  و خدا را شکر بعد از 4 سال توانستم این عنوان و طلای جهان را تکرار کنم. 

  • 11:18
  • 1400/09/22
  • 7007