کمرانی: 5 تکواندوکار ایران شانس حضور در رقابت های گرندپری را دارند

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: با ارتقای امتیازات رویدادهای بین المللی تهران، بازیکنان تیم ملی تکواندو برای حضور در رقابت های گرندپری شانس بالایی دارند.

مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو، درباره میزبانی ایران از 4 رویداد بین المللی و استقبال کشورهای مختلف از این رقابت‌ها بیان کرد: تیم های قزاقستان، آذربایجان و ازبکستان در قاره آسیا همیشه جزو رقبای قدرتمند ما به شمار می روند و بازیکنان المپیکی زیادی دارند و این بهترین فرصتی بود تا بازیکنانمان دوباره در خانه خودمان محک بخورند. شخصا از عملکرد شاگردانم راضی هستم اما باز هم جای پیشرفت دارد و می توان در اردوهای تیم ملی  اشکالات را برطرف کرد.

کمرانی در ادامه با اشاره به اینکه میزبانی رقابت‌های بین المللی در ایران به نفع هوگوپوشان تیم ملی است، بیان کرد: برگزاری این مسابقات به نفع ما است چرا که می توانیم روی نقاط ضعف بازیکنان بیشتر کار کنیم تا در رقابت های پیش رو حین رقابت با بازیکنان سطح بالا با چالش کمتری مواجه شویم. تیم ملی تکواندو بانوان ایران جوان است اما تلفیق جوانان با بازیکنان باتجربه موجب شده است تا عملکرد تیم ملی ایران مثبت باشد.

وی درباره ارتقاء رنکینگ تکواندوکاران در رویدادهای بین المللی تهران، اظهار کرد: اگر تکواندوکاران ما بتوانند در این 4 رویداد بدرخشند، 60 امتیاز ارزشمند را دریافت می کنند که جایگاهشان در رنکینگ جهانی به طور کلی عوض می شود. افزایش امتیازات این رویدادها از 10 به 20 امتیاز اتفاق بسیار خوبی بود و بابت آن بسیار خرسند هستیم. با این اتفاق 4 الی 5 بازیکن ما جواز حضور در رقابت های گرند پری را پیدا خواهند کرد.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان درباره درخشش بازیکنان جوان در مسابقات بین المللی تکواندو فجر، گفت: من همچنان از بازیکنانم برای بهتر شدن، توقع بیشتری دارم اما چهره های جدیدی در جام فجر توانستند بدرخشند. برای مثال یاسمن محمدی جواب اعتماد کادر فنی را داد و نیز نشان داد شایستگی حضور در اردوی تیم ملی را دارد چرا که او توانست فریبا عزیزوا ملی پوش پرافتخار و المپیکی آذربایجان را پشت سر بگذارد. از دید من راهمان را درست می رویم و این اتفاق نوید روزهای خوب را می دهد.

برترین سرمربی جام فجر بانوان درباره سطح داوری ها بیان کرد: من از برگزاری رویدهای بین المللی ایران راضی هستم و سطح داوران دررقابت ها خوب بود. تیم اول و دوم ایران در مسابقات جام فجر سکونشین شدند و تیم دوم هیچ چیزی کمتر از تیم اول نداشت که نشان از قدرت تمام بازیکنان ما دارد.

  • 16:02
  • 1400/12/17
  • 3067