سایت رسمی فدراسیون تکواندو ج.ا.ایران

این سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حقوق خبری و تصویری سایت
  • کلیه حقوق خبری و تصویری سایت متعلق به فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اطلاعات تماس
    آدرس: تهران - خيابان شريعتي - خيابان شهيد ميرزاپور (خيابان سهيل سابق) كوچه شهید طاهری - روبروي مجتمع مسكوني سبحان - فدراسيون تكواندو جمهوري اسلامي ايران
    کدپستی: 1931735593

    تلفن : 22242441
    تلفن : 22242442
    تلفن : 22242443

در حاشیه نشست خبری رئیس فدراسیون تکواندو؛

ساعی: گزینه های سرمربیگری تیم های ملی را معرفی می کنیم

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: در اولین جلسه کمیته فنی فدراسیون تکواندو گزینه های هدایت تیم ملی انتخاب شده و به زودی معرفی خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو در ابتدای گفت و گو خود در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه ضمن عذرخواهی بابت تاخیر، به میزبانی ایران از ۴ رویداد مهم بین المللی در تهران اشاره کرد و بیان داشت :  باید بگویم جام باشگاه های آسیا در بخش بانوان برای اولین بار در ایران برگزار شد و در بخش آقایان یازدهمین دوره آن را برگزار کردیم. در جام فجر تیم ها با قهرمانان جهان و المپیکی شان حاضر شدند. جام ریاست فدراسیون جهانی نیز از سطح بالایی برخوردار بود و نسبت به گذشته تعداد تیم ها ۲ برابر شدند و قهرمانان زیادی در این تورنمت  حاضر بودند. در جام ریاست فدراسیون جهانی شرایط متفاوت است و تکواندوکاران با دریافت۲۰ امتیاز با سکونشینی، می توانند  سهمیه رقابت های قهرمانی آسیا را بگیرند. سپس میزبان  رقابت های جام ریاست فدراسیون جهانی در بخش پاراتکواندو بودیم و توانستیم امتیازات برای بخش پاراتکواندو را کسب کنیم . 

 ساعی در خصوص برگزاری مسابقات بین المللی جام فجر در رده های سنی پایین تر بیان داشت: قصد داریم مسابقات جام فجر را در بخش نوجوانان برگزار کنیم اما باید تاریخ برگزاری مسابقات را تغییر دهیم و به فصل تابستان بیاوریم تا تداخلی با درس و تحصیل دانش آموزان متقاضی نداشته باشد.

وی درباره میزان رضایت ناظر فدراسیون جهانی تکواندو و اتحادیه تکواندو آسیا از رویدادهای بین المللی تهران، بیان کرد: ماهر مقابله، ناظر فدراسیون جهانی اعلام کرد هیچ کشوری تا الان نتوانسته است طی ۱۰ روز، ۴ رویداد بین المللی را برگزار کند . ماهر به تیم های خارجی گفت تا به مسئولان خود اعلام کنند ایران توانسته است به بهترین شکل ممکن رقابت ها را برگزار کند. برای بنده باعث افتخار است  که ناظر فدراسیون جهانی چنین نظری درباره رقابت های ایران دارد.

ساعی در خصوص کاهش افت سطح تکواندوکاران ایرانی در میادین بین المللی بیان داشت:  برای بازگشت روزهای  خوب تکواندو برنامه ریزی های خوبی را انجام دادیم و قطعا با تلاش و کوشش کمبودها را جبران خواهیم کرد . روی جوانانمان حساب ویژه ای  باز کرده ایم، قطعا میادین  داخلی با خارجی بسیار متفاوت است و بازیکنان باید تجربه کسب کنند و مطمئنا با برنامه ریزی خوب می توانیم  کمبود چند سال پیش را جبران کرد‌. من به جوانان امیدوار هستم  و برای حضور موفق نیازمند حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان هستیم  تا اعزام ها  به میادین بین المللی انجام شوند.  متاسفانه سجاد مردانی تنها با ۴ امتیاز کمتر نتوانست راهی المپیک توکیو شود و قطعا او با شرکت در رقابت های بین المللی می توانست رنکینگ خود را به دست آورد. 

وی افزود: در اولین نشست کمیته فنی تصمیمات خوبی را  گرفتیم و به زودی تصمیمات اطلاع رسانی خواهند شد . کادر فنی جدید تیم های ملی را به زودی انتخاب خواهیم کرد و گزینه های هدایت تیم ملی با ارائه برنامه های خود از فیلتر کمیته فنی، رد می شوند. کمرانی و عسکری نیز جزو نامزدهای  سرمربیگری تیم های ملی بانوان و آقایان هستند اما باید برای رقابت های پرترافیک  پیش رو  چند گزینه داشته باشیم. مسابقات دانشجویان جهان و بازی های آسیایی حداقل ۲ کادر فنی مجزا لازم دارد.

رئیس فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سوال که آیا مهروز ساعی جزو گزینه های هدایت تیم ملی تکواندو بانوان است، بیان کرد: مهروز ساعی جزو گزینه های سرمربیگری نبوده است و شاید سرمربی که جزو گزینه های هدایت تیم ملی است، بخواهد از او به عنوان مربی کمک بگیرد.

ساعی درباره 2 مصوبه مهم نشست کمیته فنی فدراسیون تکواندو، بیان کرد: دراین نشست ،۲ مصوبه خیلی مهم  تصویب شد تا گزینه های مورد نظر سرمربیگری برنامه های خود را اعلام کنند. همچنین سعی داریم تیم ملی امید تکواندو را با  کادر فنی جدید تشکیل دهیم  تا  پشتوانه  خوبی برای رده سنی  بزرگسالان داشته باشیم.

سکاندار فدراسیون  تکواندو درباره حضور مهماندوست در کادر فنی تیم ملی تکواندو بیان داشت : قطعا از تمام پتانسیل تکواندوی  ایران استفاده  می کنیم و از مهماندوست دعوت کردم تا در رویدادهای بین المللی با تیم جمهوری آذربایجان حضور یابد.او برای حضور در تیم ملی تکواندو، اعلام کرد تا سال ۲۰۲۴ با جمهوری آذربایجان قرارداد دارد.‌مطمئنا هرزمان مهما ندوست  بخواهد برگردد به او نیاز داریم و از حضور ارزشمندش استقبال خواهیم کرد. البته همچنان برای انتخاب سرمربی چالش هایی داریم.

رئیس فدراسیون تکواندو درباره تصمیم انتقال رویدادهای بین المللی از جزیره کیش به تهران بیان کرد: انتقال این مسابقات به پایتخت موجب شد تا هزینه ها بسیار کاهش پیدا کنند و ترجیح بر این بود رقابت ها در تهران برگزار شوند. قطعا اگر می توانستیم در سالن دیگری مسابقات را برگزار کنیم اما زمان کافی نداشتیم بنابراین ترجیح دادیم در خانه تکواندو میزبان این رقابت ها باشیم.  سال های بعد در سالن بهتری مسابقات را برگزار خواهیم کرد. کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان هم حمایت خوبی  از فدراسیون تکواندو داشت تا این رقابتها را به خوبی  برگزار کنیم که جا دارد  از آنان تشکر ویژه ای داشته باشم. تکواندو  قطعا لایق این حجم از حمایت هست چراکه در مسابقات کشورهای اسلامی و بازی های  آسیایی فشار روی تکواندو برای مدال آوری بالا است و امیدواریم مثل همیشه بدرخشیم.

ساعی درباره بودجه فدراسیون تکواندو برای سال جدید بیان کرد: برای ۶ ماه اول سال ۸۰ میلیارد پول لازم داریم و بودجه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به قدری بالا نیست که بتوانیم این پول را از آنان بگیریم. تکواندو کمترین سطح را در اخذ بودجه داشت و در نهایت شاخص بندی شد تا با امتیازهای لازم هر فدراسیون مقداری بودجه  اخذ کند که رقم آن برای هر فدراسیون متفاوت بود. تکواندو کمی کمتر بودجه گرفت و تنها ۱۰۷ درصد رشد داشت و برخی رشته ها با مدال آوری شان در تورنمنت های مهم تا ۶۰۰ درصد رشد داشتند.

او افزود: حق رشته های دیگر بود تا بودجه بالایی بگیرند اما به ما قول دادند ۵۰۰ میلیون تومان به فدراسیون تکواندو کمک شود و امیدوارم ما هم رشد خوبی در دریافت بودجه داشته باشیم. فدراسیون هایی که‌ جزو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک بودند در تقسیم بودجه سهم زیادی داشتند اما امیدواریم کمک ها تداوم داشته باشد و نوسانی نباشد. کمترین رشد را چند فدراسیون داشتند که رشته تکواندو  جزو آن ها بود. از این به بعد تمام تلاشمان را می کنیم به بهترین شکل ممکن در رویدادها حاضر شویم . آبروی کشورمان  برایم در اولویت است اما شاید مجبور شویم برخی بازیکنان را برای حضور در رقابت های بین المللی تقسیم کنیم.عقلانی است بهترین بازیکنان اول به رقابت های گرند پری بروند تا ۶۰ امتیاز بگیرند تا اینکه ۴۰ امتیاز در بازی های آسیایی دشت کنند.

رئیس فدراسیون تکواندو درباره بهره وری از رقابت های لیگ برتر عنوان کرد: طی چند گذشته نتوانستیم از لیگ های برتر خوب بهره ببریم. البته نباید  ۲ سال گدشته را ملاک قرار داد چرا که شیوع ویروس کرونا تاثیر داشت. حضور ملی پوشان در لیگ تکواندو موجب می شود تا برترین ها با یکدیگر رقابت کنند و محک بخورند. دلیل پایین آمدن تقاضای بازیکنان را واکاوی کردیم و متوجه شدیم بازیکنان به دلیل تعدد مسابقات نتواسنتد در لیگ برتر تکواندو شرکت کنند. این مورد نیاز به برنامه مدون دارد تا بازیکنان تیم ملی در لیگ برتر شرکت کنند.

ساعی با اشاره به حضور و مدال آوری بانوان در بازی های آسیایی، عنوان کرد: امیدواریم جوانان و ملی پوشان با وضعیت خوبی که دارند بتوانندهمانند گذشته  در بازی های آسیایی کسب مدال کنند. تلاش داریم تا بانوانمان نیز در بازی های آسیایی هانگژو مدال بگیرند. ما در بازی های آسیایی همیشه در چند رشته در بخش آقایان مدال گرفته ایم اما تکواندو در بخش بانوان هم مدال گرقته است که این مدال آوری در بخش بانوان می تواند در بخش بانوان با مدال رنکینگ ملی را در جدول مدال آوری های بازی های آسیایی جابجا کنیم.

فدراسیون تکواندو در شبکه های اجتماعی

اخبار ، تصاویر ، ویدئو و اطلاعیه های ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پیوندهای مهم


لیست داروهای ممنوعه 2020

مشاهده

قوانین ، ثبت علامت تجاری

مشاهده

پایگاه خبری شهدای تکواندو

مشاهده

بانک اطلاعات فدراسیون

مشاهده

جشنواره شهید رجایی

مشاهده

تقویم ورزشی سال 99

مشاهده